Zasmakuj zdrowej różnorodności

8 września 2019

Dostosowanie potraw do naszych preferencji smakowych stanowi nie lada wyzwanie. Jest to szczególnie ważne zwłaszcza wtedy, gdy zależy nam na zbilansowanym i w pełni zdrowym jadłospisie. Jedząc tylko pożywne i wartościowe produkty chcemy, by były one syte oraz niezwykle smakowite. Naprzeciw naszym oczekiwaniom wychodzi kucharz Marcin Molik. W swojej książce „Jak smakuje rok. Wiosna. Lato. Jesień. Zima.” proponuje różnorodne potrawy z wykorzystaniem rodzimych produktów oraz sezonowych owoców i warzyw.

Z pasji do gotowania

Marcin Molik jest pasjonatem, który uwielbia gotować, eksperymentować i łączyć ze sobą różnorodne smaki. Z jego doświadczenia oraz umiejętności powstała książka, która pomaga w przyrządzeniu wielu smakowitych i jednocześnie zdrowych posiłków. Jeśli staramy się dbać o swoje zdrowie, powinniśmy być usatysfakcjonowani przepisami, jakie znajdziemy w książce. Wykorzystując sezonowe warzywa oraz owoce możemy przyrządzić doskonałe posiłki, które zaspokoją potrzeby całej rodziny. Warto również pamiętać, że jesienią i zimą chętniej sięgamy po słodkie i aromatyczne posiłki, które nas rozgrzeją oraz pozwolą uzupełnić brakujące witaminy i składniki odżywcze. Natomiast latem mamy ochotę na delikatne desery, koktajle, chłodne i lekkostrawne obiady oraz sałatki. Dostosowując nasze potrzeby do pór roku możemy wykorzystać przepisy znajdujące się w książce „Jak smakuje rok. Wiosna. Lato. Jesień. Zima.” i cieszyć się różnorodnymi oraz wartościowymi posiłkami każdego dnia.

Warto poeksperymentować

Książki kucharskie są doskonałą propozycją nie tylko dla nowicjuszy gotowania, ale i dla osób, które posiadają wieloletnie doświadczenie. Czasami brakuje nam inspiracji, chcielibyśmy poszerzyć nasze umiejętności lub wprowadzić do swojego jadłospisu więcej zdrowych posiłków. W tym celu warto sięgać po sprawdzone przepisy, które umożliwią nam poeksperymentowanie i wypróbowanie nowych smaków. Możliwe, że jesteśmy miłośnikami wielu smażonych potraw i chcielibyśmy zacząć zastępować je zdrowszymi i mniej kalorycznymi obiadami? Czasami wystarczą niewielkie, lecz regularne zmiany, by wkrótce zaobserwować ogromne efekty. Warto uświadomić sobie, że korzystanie z sezonowych produktów oraz spożywanie zdrowych, zbilansowanych posiłków wpływa korzystnie na nasze samopoczucie i odpowiada realnym potrzebom naszego organizmu. Zamiast słodkich ciast i fast-foodów na kolację lub deser możemy spróbować jeść jeden zdrowszy posiłek dziennie. Szybko zaobserwujemy, jak lekko i zdrowo się czujemy. Sukcesywna zmiana diety to klucz do poznawania nowych smaków i walki o własne samopoczucie.

 

Tagi
Kategoria Książki #nowości